آموزش خیاطی از ابتدا

شما با آموزش خیاطی مبتدی و همه آموزش های دیگرجهت یادگیری خیاطی مقدماتی آشنا خواهید شد. شما می توانید آموزش هارا به صورت منظم وآنلاین دنبال کنید

آموزش خیاطی از ابتدا

شما با آموزش خیاطی مبتدی و همه آموزش های دیگرجهت یادگیری خیاطی مقدماتی آشنا خواهید شد. شما می توانید آموزش هارا به صورت منظم وآنلاین دنبال کنید

الگوهای لباس خود را بسازید

شما همچنین می توانید الگوهای لباس خود را بسازید


چگونه می توانم الگوی لباس خودم را بسازم؟

شروع کار: جمع آوری وسایل

اندازه گیری ها را به درستی دریافت کنید

پیدا کردن الهام بخش برای الگوهای شما

همه اش را بگذار کنار هم

اکثر ما دقیقاً در طیف باریک اندازه مورد حمایت صنعت پوشاک قرار نداریم.

عادت کرده ایم که از بلوزهای مناسب استفاده نکنیم ، شلوار خود را دور باسن خودمان بپوشیم تا به اندازه کافی بلند شود و ضمن اینکه آرزو می کنیم بتوانیم یک لباس خط A بپوشیم ، لباس های تونی بپوشیم.


با این وجود ، کسانی از ما که اندازه متوسط ​​صنعت را فقط کمی افزایش می دهیم ، نسبت به کارولین ولز که در ارتفاع 206 سانتی متر قد ، قد بلندترین زن آلمان است ، بهتر از آن هستند.


یا زینب بیبی که پس از فرار از کشور خود به دلیل پناهندگی در انگلیس به انگلیس پناهندگی داده شد زیرا ارتفاع شدید وی 218 سانتی متر باعث شده است که وی هدف خشونت قرار بگیرد.


درمورد جسیکا پردو چطور؟ در 208 سانتی متر ، او رسماً بلندترین زن انگلیس است. او برای لباس خود به صورت آنلاین خرید می کند و به گفته وی ، آنها بسیار گران تر از هر نوع لباس در مغازه ها هستند.


یک دقیقه صبر کنید ، ما چه می گوییم؟


اگر می خواهید لباس A- خط بپوشید اما نمی توانید یک اندازه را پیدا کنید یا الگویی برای آن پیدا کنید ، می توانید یکی از آن ها را بسازید! و اگر می خواهید یک لباس تابستانی باز با دامن شعله ور باشد ، می توانید الگویی نیز برای آن بسازید.


شما می توانید از هر الگوی خیاطی که می خواهید ، از یک لباس بسته بندی گرفته تا یک لباس گره دار استفاده کنید ... تا یک لباس مجلسی که به جای آنکه شکل شما را پنهان کند ، می لرزد.


اعتراضات در حال حاضر جریان دارد: "من طراح نیستم" ، "من یک الگوی ساز نیستم" و "من چیزی درمورد تهیه الگوی نمی دانم!"


آیا شما آن را از سیستم خود دارید؟


شاید تنها چیزی که شما را از دوختن لباس های خود باز می دارد این باشد که شما باید یاد بگیرید که چگونه خیاطی کنید اما هیچ کاری مانع از طراحی الگوهای لباس شخصی شما نیست شما قصد دارد نحوه انجام آن را به شما نشان دهد.


و ، فقط در صورتی که نمی دانید ،شما دارای مدرسان خیاطی است و به شما کمک می کند که چگونه دوختن را نیز یاد بگیرید ...


برخلاف تصور عامه ، لازم نیست شما یک هنرپیشه اصلی باشید تا بتوانید الگوی لباس را طراحی کنید. حتی لازم نیست بدانید که چگونه ترسیم کنید


اگر خرید لباس جدید بسیار عزیز است ، چرا الگوهای خود را درست نمی کنید؟

اگر از لباسهای بالایی که برای لباس مناسب شماست ، از قیمت های بالایی تغذیه می شوید ، الگوی لباس خود را بسازید! تصویر توسط Michal Jarmoluk از Pixabay

اولین قدم برای تهیه الگوی جمع آوری ابزار و لوازم مورد نیاز شما.


ما می خواهیم لحظه ای را روی کاغذ الگوی متمرکز کنیم و اولین سؤال شما برای شما این است: آیا تاکنون الگوی خیاطی Newlook ، Butterick یا McCall را مطالعه کرده اید؟ نه خطوط و نمادها - ما به زودی به آنها خواهیم رسید ، بلکه خود کیفیت کاغذ است.


به نظر می رسد کاغذ الگو بسیار نازک است ، مانند کاغذ ردیابی پوست پیاز ، درست است؟


این نوع کاغذ ، به همان اندازه نازک و شفاف ، برای ساختن الگوها ایده آل است زیرا دارای فیبر پنبه ای بالایی است و باعث می شود در برابر اشک مقاوم باشد.


وقتی به فروشگاه لوازم خیاطی خود می روید ، انواع مختلفی از کاغذها را برای ایجاد الگوی ، از نوع Spot & Cross تا کاغذهایی که قبلاً کباب شده اند ، پیدا خواهید کرد. حتی ممکن است بسته های کاغذ بافت  را برای فروش پیدا کنید!


به طور طبیعی ، شما باید کاغذ مورد نظر خود را بخرید که بهترین نتیجه را به شما می دهد. یکی که شما می توانید بهترین کار با آن با این حال ، ما می خواهیم چند نکته را برای شما در نظر بگیریم:


یک کاغذ برای ایجاد الگوی بهتر از ورق ها کار می کند. شما هیچ مارکی برای ایجاد الگوی خود ندارید و کاغذ همیشه به اندازه کافی طولانی خواهد بود.

ممکن است دریابید که کاغذ "مشغول تر" است - هر چه علائم بیشتری داشته باشد ، می تواند پریشان کننده تر باشد.

انتخاب کاغذ که دارای خطوط شبکه نوری است ، می تواند یک الگوی خوب برای شروع باشد

از کاغذ کاردستی استاندارد خودداری کنید. برای ساختن الگوی بسیار ضخیم و سنگین است (اما برای نقاشی عالی است!)

به همین ترتیب ، انتخاب خود را در مورد کاغذ ردیابی تجدید نظر کنید. ممکن است برای ساختن الگوی مناسب نماند

خرید سهام کارت قالب را در نظر بگیرید. ما توضیح خواهیم داد که چرا به زودی

کاغذ مناسب برای ایجاد الگوی ضروری است اما به شما نیاز به ابزار و لوازم جانبی دیگر برای ایجاد الگوی دوخت لباس شخصی خود دارید.


شما می توانید لیست کاملی از ابزارهای موردنیاز خود را در مقاله اصول ایجاد الگوی ما پیدا کنید.


اندازه گیری ها را به درستی دریافت کنید

بدیهی است ، مهمترین جنبه ساخت یک الگوی لباس - یا الگویی برای دامن بسته بندی ، الگوی لباس راحتی یا حتی الگوی لباس خواب ، اندازه گیری است.


به همان اندازه واضح است که مجبور کردن خود برای اندازه گیری هر جنبه ای از بدن شما نتیجه ای نادرست به همراه خواهد داشت.


حتی اقدامات به ظاهر آسان ، می گویند از شانه به مچ دست ممکن است کاملاً صحیح نباشد - و چگونه می توانید از نوک گردن تا پایه ستون فقرات خود اندازه بگیرید؟


برای به دست آوردن اندازه گیری دقیق خود ، چند انتخاب دارید: می توانید از یک دوست که احساس راحتی می کنید از شما بخواهید که شما را اندازه گیری کند یا اینکه می توانید یک جلسه را در یک مغازه رختکن بگذرانید تا از نظر حرفه ای اندازه گیری شود.


با این حال ، پیراهن ساز ممکن است هیجان زده نباشد که زمان زیادی را برای ثبت هر اندازه خود صرف کند اما برای هر پروژه خیاطی کمیسیون دریافت نکند.


برای ساختن الگوی شلوار نمی توانید اندازه گیری دقیق لازم است

اندازه گیری دقیق خود برای ساختن الگوی پیراهن یا الگوی دامن غیرممکن است. تصویر توسط 

روش دیگری وجود دارد که می توانید خود را اندازه بگیرید بدون اینکه کسی عصبانی شود یا خجالت بکشد ...


 شما در مقاله ای با عنوان چگونه می توان الگوی خیاطی را تنظیم کرد ، ساده ترین راه برای به دست آوردن اندازه گیری های شما را بدون توهین به لباس خیاطی بیان کرده است.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید که خط های ناهمسانگرد قد شما را چطور تنظیم کند ، احساس رایگان کنید که یکی از آنها را در طراحی آینده نگر خود بگنجانید. به همین ترتیب ، اگر شما یک گردنبند دستبند را به گردن قایق ترجیح می دهید ، هیچ قرض در قرض گرفتن آن ایده نیست.


به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم طرح های برچسب های معروف را کپی کنید و به هیچ وجه شما را به جعل لباس های طراح ترغیب نمی کنیم!


ایده در جستجوی مجموعه ای از طرح ها این است که دریابید چه چیزی برای شما مناسب تر است ، چه ویژگی ها و جنبه هایی را دوست دارید و چه احساسی دارید که راحت ترین لباس را بپوشید.


شما همچنین ممکن است به الگوهای خیاطی توجه کنید. Kwik Sew و Sew Easy فقط دو نام هستند که در سبک های مدرن الگوهایی دارند. اگر به دنبال خطوط کلاسیک تری هستید ، می توانید به الگوهای Vogue نگاه کنید.


اگر به صورت آنلاین در حال مسافرت هستید ، ممکن است Lookbook را امتحان کنید ، و حتی الگوهای ساده برای ارائه در راه و سبک و طراحی بسیار مناسب است.


همچنین می توانید به فروشگاه چرخ خیاطی محلی خود مراجعه کنید تا سطل های الگوی آنها را پائین بیاورید. نمی دانید یکی کجاست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه خرید مقاله الگوها کسب کنید ...


بعد از اینکه الگوی خیاطی لباس خود را تهیه کردید ، زمان آن است که آن را خیاطی کنید

شما ممکن است از فرم های لباس استفاده کنید تا ببینید که چگونه لباس شما می سازد تصویر توسط نیکولا بلوپیتوف از پیکسابای

همه اش را بگذار کنار هم

اکنون ایده های بسیار خوبی برای لباسی که می خواهید بپوشید و یک شیب دار دارید - الگویی از اندازه گیری های شما. شما همچنین می توانید ابزارهایی را که برای ساختن الگوی اول خود لازم دارید ، داشته باشید.


اکنون زمان آن رسیده است که همه چیز را کنار هم قرار دهیم.


در ابتدا ، ما ذکر کردیم که شما نیازی به یک هنرمند برای تهیه الگوی لباس ندارید. اکنون زمان آن است که نکته خود را ثابت کنیم.


شما برای ترسیم الگوی خود از مجموعه ای از راهنماها - خط باریک ، مربع و منحنی فرانسوی که خریداری کرده اید ، استفاده خواهید کرد.


شیب خود را زیر کاغذ خود قرار دهید تا بدانید چه مدت دامن را ترسیم می کنید و چگونه جسم را ترسیم کنید.


اکنون ، تزئینات را اضافه کنید: اگر می خواهید لباس شما دارای گردن مربع باشد ، ممکن است از مربع L خود برای ترسیم زاویه های دقیق استفاده کنید. اگر می خواهید دامن به صورت پلک شود ، فقط باید خطوط عمودی را از کمر تا سجاف بکشید.


و به این ترتیب پیش می رود: اگر می خواهید آستین های کشباف ، آنها را بکشید. اگر الگوی لباس پوشیدن را می پوشید ، فراموش نکنید که در لباس را بکشید.


هنگامی که لباس خود را به طور کامل ترسیم کردید ، فقط مسئله ساخت هر تکه الگوی است. فراموش نکنید که یک کمک هزینه درز 5/8 اینچی را وارد کنید!


شما باید حداقل با 2 قطعه دامن (جلو و عقب) ، یک بند کمر (مگر اینکه در حال دوختن لباس تونیک هستید) و بسته به اینکه دکمه آن را می خواهید ببندید ، 2-3 قطعه برای آن بدست آورید.


همچنین ممکن است یک قطعه یقه یا گردنبند داشته باشید و ممکن است برای یقه خود به برخی رابط نیاز داشته باشید. شما همچنین ممکن است آستین و کاف را انتخاب کنید.


پس از اتمام کار با دوخت لباس ، می توانید لباس جدید و مناسب خود را به کلاس اول برسانید تا بتوانید یاد بگیرید که چگونه برای لباس های زیبا تر الگو بگیرید.


اکنون ، بیایید به آن دسته از کارت های الگوی کارت که به شما توصیه می کنیم خریداری کنید ، به همراه سایر لوازم الگوی ساخت خود برسیم.


شما نمی خواهید هر بار که می خواهید خودتان را برای پوشیدن لباس جدید بسنجید ، اندازه گیری کنید. به همین دلیل ، شما باید یک دست و پا گیر ایجاد کنید.


در صنعت مد ، یک شیب دهنده یک الگوی اندازه است که تهیه کنندگان الگوی از آن استفاده می کنند تا مجبور به اندازه گیری مجدد و دوباره نشوند.


ممکن است شما در ساخت الگوهای خود تازگی داشته باشید و با دوختن لباس های خودتان ، اما ما می خواهیم که شما به سرعت فراتر از خیاطی مبتدی حرکت کنید و لباس های خیره کننده تری را متناسب با شکل خود رقم بزنید.


به همین دلیل ، احتمالاً شما نیاز به ساختن سه شیبدار دارید: یک بدنه ، یک دامن دامن و یک شلوار شلوار.


در مقاله عمیق ما در مورد الگوبرداری می توانید همه چیز را در مورد شیب ها و نحوه تبدیل آنها به الگوی لباس ها بیاموزید ...


در این مرحله ، شما الگوهای خود را دارید - شیبدار ، اما هنوز آماده ی ایجاد الگوی نیستید.


پیدا کردن الهام بخش برای الگوهای شما

"ما چیزی برای شما نداریم" - یک مغازه دار در کونمینگ ، چین با دیدن یک مشتری بسیار قدبلند و بزرگ که در حال دیدن قفسه های لباس است.


اگر تا به حال از فروشگاه لباس بیرون رانده شده اید ، یا با خیره شدن به لباسهای خیره کننده به شما یا آشکارتر ، همانطور که این مغازه دار چینی انجام داده است ، می دانید که چه احساسی دارد که شرمنده شوید.


این بار ، شرم آنهاست! شما باید یک لباس اطمینان داشته باشید که چشم متمایز شما را راهنمایی می کند. شما فقط می خواهید ببینید که چه چیزی می تواند باشد. پس از اینکه الگوی خود را ترسیم کردید ، دیرتر انجام می شود.


مشکلی نیست که شما از الهام گرفتن از لباس های آویزان در مغازه ها یا هر چیزی که آنلاین می بینید الهام بگیرید.